Blog o pracy w hotelu

Dlaczego w moim pokoju nie ma wody ani szlafroka?

Czy zastanawialiście się kiedyś co oznaczają gwiazdki dumnie błyszczące przy logo hoteli? Postaram się szybciutko przybliżyć Wam czego możecie się spodziewać (niestety tylko możecie, bo w praktyce może być różnie) wybierając różne kategorie hoteli.

Często spotykam się z pretensjami, że w pokoju czegoś nie ma. Czy to złośliwość, że pani M. nie dostała butelki wody do pokoju, a na prośbę o dostarczenie jej sernika usłyszała “nie mamy room serwisu”? Nie jest to żadna złośliwość.

Wybierając hotel warto wiedzieć co znajduje się w jego standardzie. Opisy na stronach internetowych często są niezbyt konkretne, ciężko znaleźć interesującą nas informacje. Co najczęściej interesuje gości wybierających się do hoteli? Czy w pokoju są ręczniki, suszarka, telewizor oraz telefon? Czy w hotelu jest restauracja, sauna, basen? Odpowiedź na większość z tych pytań kryje się w liczbie gwiazdek. Poniżej znajdziecie małą ściągę.

Ręczniki: są dostępne w pokojach każdej kategorii hotelu od 1* do 5*

Telefon i telewizor: telewizor w pokoju jest już zazwyczaj standardem w każdym hotelu, nawet najniższej kategorii. W obiektach 1* i 2* zamiast TV w pokoju może zaskoczyć nas pusta ściana, a ulubiony serial będzie można obejrzeć we wspólnej przestrzeni z jednym 24″ sprzętem. Podobnie jest z telefonami. W pokoju zapewniony będzie w hotelu 3*, 4* i 5*. W pozostałych zawsze możecie skorzystać z niego w recepcji.

Minibar: 4* i 5*. W pozostałych mini produkty w mega cenach nie będą Was kusiły 🙂

Suszarka do włosów: Wymagana w hotelach 4* i 5*, jednak nie spotkałam się jeszcze z brakiem suszarek w hotelach o niższym standardzie. Jeżeli nie ma jej w pokoju, spytajcie recepcję o możliwość wypożyczenia.

Woda butelkowana: Niestety w hotelach 1* i 2* nie ma jej w podstawowym wyposażeniu pokoju. Nie warto więc pisać w opiniach, że nie było NAWET wody w pokoju.

Zmiana ręczników i pościeli: Na życzenie w każdym obiekcie bez problemu istnieje możliwość codziennej zmiany pościeli oraz wymiany ręczników. W standardzie w hotelach 1*, 2* i 3* pościel zmieniana jest co 3 dni.

obsługa

A co z room – service? Pyszne śniadanie lub butelka szampana dostarczone do pokoju zostaną w hotelach 4* i 5*. Taka usługa dostępna jest całą dobę. Hotele 3* przez minimum 12h powinny umożliwiać dostarczenie posiłku do pokoju. 1* i 2* najczęściej nie mają room – service. W małych hotelach, gdzie w restauracji / recepcji pracuje na każdej zmianie po jednej osobie jest to po prostu niewykonalne. Goście jednak wiedzą swoje 🙂

Moje ulubione pytania od Gości chwilę po zameldowaniu: dlaczego nie mam kapci? W szafie są tylko 3 wieszaki a ja mam 5 koszul! Co mam teraz zrobić? Czy może Pani wyprowadzić mojego psa, bo jestem świeżo po kąpieli?

Jestem bardzo ciekawa drodzy jakie najdziwniejsze prośby usłyszeliście odbierając telefon z pokoju. Mnie najbardziej zaskoczył gość, który poprosił o krem do protez, bo bez zębów nie wyjdzie pokazać się światu, a zapomniał zabrać zapasowego z domu.

Czekam na Wasze przygody związane z oczekiwaniami gości. A może jako goście wymagacie czegoś specjalnego i obsługa odmawia?

Komentujcie, piszcie, dzielcie się doświadczeniami!

P.

15 komentarzy do “Dlaczego w moim pokoju nie ma wody ani szlafroka?

  1. *Pani , a ile litrów wody wejdzie do tej wanny ? …

    *Psze Pani a czym te poduszki są u was wypełnione?
    Sztucznym tworzywem czy pierzem?
    A jak pierzem to jakim?

  2. W moim jednopiętrowym hotelu gość skarżył się na brak windy.

    Ponadto jeden pan pytał czy w pokoju jest biurko czy stół i jakiej wysokości bo przy innej niż on podał nie potrafi się skupić a będzie musiał pracować całą noc.

  3. Hotel 3* gdzieś nad morzem 🙂

    poza indywiduami mamy jeszcze konferencje.. najgorsze combo na świecie

    1. Panowie magicznie zapominają o obrączce na palcu, kiedy proponują ci szybkiego loda
    2. Domaganie się załatwienia dziewczynek do towarzystwa
    3. Żądanie pokoi jednoosobowych, kiedy organizator ich zapewnił w puli pokoi.. Ewentualnie za dopłatą, o której nie chcesz słyszeć. W końcu ci się należy, bo jesteś super ważnym przynieś-podaj-pozamiataj w firmie.
    4. Faktury!
    Usługa gastronomiczna vat 23% 285zł,
    usługa hotelowa 8% 730zł,
    inne usł. hotelowe vat 23% 60zł.
    usługa gastronomiczna vat 8% 24zł.
    Co mi tu pani daje! Fakturę chciałem. Na usługę szkoleniową wszystko. Co z tego, że vat 23%, nie na firme! na żone niech pani wystawi. BEZ DATY POBYTU! Co pani myśli, że normalni ludzie w weekend pracują.
    A to wszystko z dziunią mizdrzącą się do niego, którą przeleciał dzień wcześniej w toalecie.

    God save the receptionists.

    1. Faktury <3 temat rzeka! Szczególnie te z różnymi stawkami VAT.. "ale ja przecież mówiłam, że nie może być parking wyszczególniony, proszę mi to wliczyć w nocleg" 😉
      Cieszę się, że zwróciłaś uwagę na gości typu "może przejdziemy na ty i pójdziemy do mnie na górę". Myśle, że rozszerze ten temat w jednym z kolejnych wpisów bo rzeczywiście aż trudno uwierzyć ze tak się dzieje :/
      P.

  4. Faktury!
    Kiedyś zostałam zwyzywana od gościa od niedouczonych i pustych idiotek, bo nie chciałam mu wciągnąć wieczornej libacji alkoholowej pod usługę hotelową …

    1. Ehhhh…małe hotele, gdzie wszystko jest możliwe. Z takimi również miałem do czynienia, stąd wiem że im mniej gwiazdek tym więcej rzeczy da się określić usługą hotelową 🙂

  5. Konferencja lekarzy, ~100 twinów , pokoje opłacone przez organizatora ale minibary już nie.
    A w minibarze cola, za 6 pln i co 2 gość przy wymeldowaniu mówi:
    “poproszę fakturę na: Niepubliczny, niezależny zespół opieki zdrowotnej Jan Kowalski ….. itd.

    …a potem się dziwią, że kolejka do check out na 20 minut stania 😉

  6. Najdziwniejsze? Również myślałem, że nic mnie nie zaskoczy, a jednak… Hotel marki Hilton, dzwoni “diament” i dopytuje o temperaturę wody w basenie, jaka kuchnia w restauracji – ok pytania w kategorii standard, nic co mogłoby zaskoczyć, czyli standardowe odpowiedzi pełne uprzejmości i wdzięczności za bycie lojalnym gościem naszej sieci 🙂 Do czasu, aż nie przyszło do pytania jak duże zwierzęta są akceptowane – człowiek chciał przyjechać z czymś (nie pochwalił się z czym, ale raczej nie chodziło o partnerkę życiową), co ważyło 80-100kg. Jakaś idea co to mogło być?? 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *